Tía Pepa (re)styling

Tía Pepa (re)styling

zaterdag 13 april 2013

HANDPAINTED QUEEN ANNE TABLE


Dit tafeltje heb ik via marktplaats. Het onderstel heb ik "warm  black" van Abondanza geschilderd. Het blad met krijtverf van Annie Sloan.
This second hand table was painted with "warm black'' from Abondanza and chalk paint from Annie Sloan


Het tafeltje heeft een mooi sierlijk model.
Such an elegant model. 


Op de bovenkant heb ik een afbeelding van "The Graphics Fairy" geschilderd.
On the top I handpainted a graphic from "The Graphics Fairy".


Ik gebruikte al eerder afbeeldingen van The Graphics Fairy met behulp van decoupage en verschillende transfermethodes. Deze keer heb ik de afbeelding zelf op het tafeltje geschilderd en daarna doorgeschuurd. Het resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf. 

I had used the graphics from The Graphics Fairy before for decoupage and transfermethods. This time I handpainted the graphic and then sanded it back. I have to say that I am proud of the result. 


Ik heb de afbeelding eerst overgetrokken met carbonpapier
First I copied the graphic with carbon paper.


Daarna heb ik de letters met zwarte verf ingevuld.
After that I filled the letters in with black paint. 



Het bovenblad is hier en daar doorgeschuurd.
The top has been sanded back.


Dit is een van mijn favoriete kleuren van Abondanza.
One of my favourite colors from Abondanza.


Dit ben ik op die foto, heel lang geleden....
That's me in the picture, a long long time ago.....



Het lampje was eerst bronskleurig en is ook geschilderd met warm black.
The lamp, which used to be brass, was also painted with warm black.


Een fijn en zonnig weekend allemaal.
I wish you all a nice and sunny weekend.

Un abrazo muy fuerte, Pascale

Linked up to "Old Red Barn" 

16 opmerkingen:

  1. Wat knap gedaan zeg. ik kan wel schilderen maar zo met afbeeldingen etc, ik zou het niet durven, bang dat ik uit zou schieten! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat het je dat mooi gedaan, het met de hand geschilderde deel ziet er ook zo fraai uit. Dat lijkt mij nog een hele klus om dat zo netjes te doen, maar dat is je uitstekend gelukt. Project geslaagd!

    Fijn weekend verder! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is deze tafel mooi geworden! Prachtig geschilderd, en de letters met de hand schilderen vind ik heel knap.
    Het is een sierlijke tafel met haar mooie pootjes!
    Een mooie dag morgen in de zon!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig gedaan, heel mooi die afbeelding bovenop!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap gedaan die letters, mooie kleur zwart.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. The table is so exquisite, regal. You have done such a beautiful job re-doing her with the vavavoom legs. You must have such talent to be able to paint all the letters, etc. in with paint. Wonderful hand and eye coordination. Bravo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk tafeltje ♥!
    En wat een werk om de tekst met de hand te schilderen, knap hoor want de tekst zit er hartstikke netjes op!
    Liefs Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig tafeltje! En met de afbeelding erop wordt het echt een uniek meubel. Ontzettend knap dat je dit met de hand hebt gedaan! Ik wil zoiets graag proberen op een stoeltje en dan met transferpapier. Heb jij een tip waar ik een werkbeschrijving hierover kan vinden? Ik heb al even op internet gekeken maar kan niet een geschikte werkbeschrijving vinden.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is je tafel prachtig geworden Pascale.
    Prachtig kleurgebruik en die tekst op het blad vind ik ook super.
    Fijne zondag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Qué trabajo tan bonito!!!
    Te felicito.
    Saludos desde Tenerife

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een unieke tafel is het geworden! Helemaal in stijl zo met die tekst erop geschilderd, daar kan je trots op zijn!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha...have the exact same graphic on my coffee table:) Yours looks a lot better, have to say.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. It's a beautifull work.
    I like it.
    Hugs¡

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wéér heel mooi gedaan! Wat een vaste hand heb je, om die afbeelding er zo op te schilderen.

    Goedele

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Beautiful! I love the black base with the white! Very classy.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat! Un saludo, Pascale